norrlandsflamma

Alla inlägg under maj 2012

Av Malin Nyström - 22 maj 2012 11:45

Det här är livet. Det är det här som får en att stå ut resten av året i det här eländiga landet. Okej nu kanske jag överdriver en smula, men bara lite.  Det är verkligen  jättefint väder ute idag, personligen så blir jag så himla glad och fnissig av detta ljuvliga vädret, och det tror jag att nästan alla blir. SÅ UT I SOLEN MED ER! ..Jag ska stänga igen min datorn direkt jag postat detta inlägg och drar ut i den underbara solen för att fortsätta på min samling av fräknar.


Av Malin Nyström - 22 maj 2012 11:15

Hej på er! Som ni säkert har märkt så tog jag en liten oplanerad bloggpaus i någon dag, förlåt för det.. Men nu är jag tillbaka och i dag har jag startat dagen på bästa vis med en skön morgonpromenad i det helt underbara vädret, nu har solen äntligen börjat värma lite grann, plus världens smarrigaste frukost framför Förhäxad. Härligt! Känner mig så pigg idag och det beror nog mycket på solen.




Planerna för dagen är att snabbt fixa mig och sedan spendera så mycket som möjligt av denna dag utomhus. Vad ska ni hitta på i dag?

Av Malin Nyström - 20 maj 2012 10:36

God morgon på er! Hade svårt att komma upp klockan 9 i morse så snoozade till 10. Ugh! Det går verkligen inge bra att få tillbaka min underbara rutin på dagen som jag hade tidigare. Men jag ger mig inte. Ska få tillbaka min underbara dygnsrytm igen. ..Nu håller jag på att baka ett förhoppningsvis gott bröd till C, hoppas han tycker de är goda! Är dock första gången jag bakar dessa. Men det blir nog bra, annars får jag prova igen någon annan dag.

Av Malin Nyström - 19 maj 2012 12:30



Har precis lunchat loss på min tonfisksallad med lite kesella, så satans gott!
- Nu blirre ett stort glas med citronvatten på detta...eller kanske två!

Av Malin Nyström - 19 maj 2012 09:30

     

Hur mår ni? Med mig är det i alla fall toppen, jag är lite trött men jag har precis vaknat och ska alldeles strax äta en smarrig frukst bestående av te och macka. Sedan ut på en solig morgonpromenad så snart är garanterat energin på topp igen. De enda planerna för dagen är basket, rullskridskor och lite fix i lägenhet. Det ska bli superkul och jag tror att denna dag kan bli en riktigt bra dag! Hoppas bara vädret håller sig någorlunda bra HELA dagen.


Ha en underbar Lördag ♥

Av Malin Nyström - 19 maj 2012 01:15

God kväll! Ännu en dag har nu passerat och det börjar bli dags att lägga sig i sängen för en god natts sömn. Ska försöka ta mig upp en lite mer rimlig tid imorgon, men vi ser ju hur det går då. Tror dock det kommer bli svårt, med tanke på vad klockan är nu..


Ikväll har jag inte gjort så mycket annat än att umgås med Christian och min familj. Basket, prata, mys vid eld, spelakort och äta lite gooodis! Minst sagt en härlig och lugn kväll, precis så jag vill ha det. Lovley! Nu ska jag göra i ordning en nattmacka och sedan försöka sova.

Av Malin Nyström - 18 maj 2012 14:45

Dansa Nykter! Visst är det lockande att ibland dra ut på krogen och festa när helgen kommer? Och det är faktiskt så att man inte behöver välja mellan att festa och hålla sig i form! Den enda boven i festandet är alkoholen; väldigt kaloririk, hämmar muskeltillväxt och förbränning. Men att gå ut nykter och dansa en kväll motsvarar istället ett grymt träningspass. Själv älskar jag att dansa och kan lätt stå flera timmar på dansgolvet, var dock ett tag sedan sist.


Så gå ut! Dansa nykter så har du ett roligt träningspass istället för ett kaloriöverskott på massa tomma kalorier och en fet baksmälla nästa dag.

Av Malin Nyström - 18 maj 2012 10:15

Hoppas ni har sovit gott inatt. Det har i alla fall jag gjort, nästan för gott! Sen är jag sjukt besviken på mig själv, för att när jag äntligen har lyckats få in en skön rutin på dagen, så sabbar jag den totalt. Tidigare var jag riktig morgonpigg och en kvällströttis. Men under den senaste veckan så har jag vant mig med att stiga upp senare och lägga mig senare. Förut behöverde jag inte ens en väckarklocka, vaknade av mig själv ungefär halv åtta varje dag. Super skönt att kunna utnyttja HELA dagen och att vakna pigg! Men så är det tyvärr inte längre, så nu har jag bestämt mig för att jag ska vända tillbaka till den gamla sköna rutinen.




..Nu ska jag mysa ner mig med en frukostbricka i tvsoffan och glo på Förhäxad. Sedan hoppas jag att C har vaknat så vi kan bege oss ut på en härlig promenad. Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards