norrlandsflamma

Alla inlägg under februari 2012

Av Malin Nyström - 29 februari 2012 22:00

  

x Jag älskar mat! Om jag kunde skulle jag förmodligen äta nästan jämt, men nu har jag förståndet till att inte göra det. Men jag äter tre huvudmåltider och åtminstonde två mellanmål varje dag. Kan man tro att jag älskar mat då man ser mig? Verkar inte så i alla fall, har flera gånger fått höra att jag måste börja äta.. Men jag GÖR ju redan det. Haha!


x Jag är jätte dålig på att stava vissa ord och just dessa ord har jag även svårt för att lära mig. Så ibland kan jag få googla på hur man stavar nästan en hel mening. Jobbigt..


x Jag har aldrig brutit något ben i kroppen, dock så har jag haft massor av jobbiga sjukdommar istället.


x Jag gillar inte skräckfilmer. För då jag har kollat på en sådan film brukar jag börja inbilla mig att jag både ser och hör saker som inte finns, det kan pågå i flera veckor ibland i flera månader. Inge roligt alls..


x Jag tycker det är skönt att vara ensam och jag blir väldigt sällan uttråkad, brukar alltid komma på något jag kan sysselsätta mig själv med.


x Jag har väldigt lätt för att förlåta.


x. När jag ska sova vill jag att det är TYST. Jättetyst! Jag klarar inte ens av att höra någon andas ungefär, då blir jag jätteirriterad.  


Av Malin Nyström - 29 februari 2012 20:20

Tar jag det lugnt och dricker en stor kopp med rykande varmt vaniljte samtidigt som jag tittar på tv. Känner verkligen att jag förtjänar att ta det lugnt resten av denna kväll, för ikväll har jag varit duktig och snyggat till det ordentligt här i lägenheten. Har börjat lite smått med att göra det mer färgglatt och vårigt här inne, det kommer att bli alldeles underbart fint då jag är helt klar. Man blir ju så pigg och glad av lite färg!     

Visste du att ...

..Te är en riktig hälsodryck. Det är fullt av nyttiga mineraler och antioxidanter och skyddar dessutom mot de fria radikaler som kan leda till cancer. Här är fyra olika tesorter och dess hälsofrämjande effekt på kroppen.

Grönt te

Innehåller rikligt med antioxidanten katechin som skyddar mot cancer. Grönt te anses även ha en kolesterolsänkande verkan och stimulera viktminskning. Men om du dricker extrema mängder grönt te riskerar du att drabbas av skador på lever och njurar. Max sju koppar per dag.


Svart te

Stärker immunförsvaret och minskar risken för hjärtinfarkt. Kvinnor som dricker svart te löper mindre risk att drabbas av cancer i äggstockarna. Svart te anses även rena kroppen.


Rött te

Är egentligen inte te i ordets rätta bemärkelse eftersom det kommer från en Sydafrikansk buske. Rött te innehåller inget koffein, vilket gör det till en utmärkt kvällsdryck. Rött te innehåller enzymer som motverkar cancer, benskörhet, hjärtsjukdom och njursten. Det anses även hjälpa mot gasig mage och ha en kolesterolsänkande effekt.


Vitt te

Är den mest exklusiva tesorten. Det är även den nyttigaste och innehåller mest katechiner som verkar immunförsvarsstärkande. Vitt te innehåller mer antioxidanter än grönt te och sägs vara bra för munhygienen och mot virus. Det anses även stimulera matsmältningen och motverka vätskesamlingar.


Varför dricka té?
♥ Det är gott och för det mesta väldigt billigt.
♥ Innehållet av antioxidanter är högt!
♥ Innehåller tein som motverkar trötthet, samt theanin som är lugnande.
♥ Utbudet är stort så det finns en smak för alla!


Källa: http://www.salongk.se/

Av Malin Nyström - 29 februari 2012 15:42

Att mintgrönt är en av vårens hetaste färg råder det ingen tvekan om. Så jag har en väldigt stor önskan efter ett mintgrönt lack just nu, gärna detta lack från Essie. Är helt kär i denna mint nyans, just nu! ♥

Av Malin Nyström - 29 februari 2012 12:34

En nöt full av härligheter!

 

Ät, drick eller smörj in det - kokosnötens fördelar kommer göra nytta ändå. Kokos har en hög andel antioxidanter, kända för att motverka åldrande och boosta immunförsvaret. Den är också rik på anti-inflammatoriska egenskaper, som verkar lugnande både i och utanpå kroppen.


Produkter som innehåller kokosolja, eller oljan i sin rena form, kan göra underverk för ditt yttre. Kokosolja kan användas istället för balsam och kan motverka både mjäll och löss.


Torr hud kan också få hjälp på traven med kokos. Den höga fetthalten återfettar naturligt och oljans antibakteriella egenskaper hjälper irriterad hud att läka. Psoriasis och eksem sägs läka bättre om en behandlas med kokosprodukter.


Som en liten bonus kan kokosoljan hjälpa dig att gå ner i vikt. Dess sammansättning gör att fettet snarare går direkt till förbränning än lagras i kroppen. Dessutom är kokosolja rik på fettsyror som bidrar till att öka ämnesomsättningen.
Kokos Pokus!

Källor: Health.com & lifemojo.se

Av Malin Nyström - 29 februari 2012 09:05

God morgon!

Jag hoppas att alla har sovit gott! Vissa av er sover säkert fortfarande men själv så är jag uppe ganska tidigt idag! Eller i alla fall tidigt med tanke på när jag somnade igår.

Väckarklockan väckte mig vid 08:30, och då startade jag dagen väldigt lugnt med en stor kopp grönt rykande te och Extreme home makover. Nu är det däremot dags för mig att bege mig på ett uppiggande morgonpass på gymmet och sedan blir det att sola i 15 minuter.

Av Malin Nyström - 29 februari 2012 00:15

Oj oj, vad gör jag uppe så här sent egentligen? ^^ Jag har ju lovat mig själv att stiga upp tidigt imorgon och bege mig iväg till gymmet för ett morgonpass och sedan sola!


Ikväll har jag har haft det extramysigt. Jag har ju som sagt haft en ordentlig me-time och skämt bort min kropp lite extra och kollat på tv i flera timmar. Denna kväll avslutade jag på det bästa sättet, alltså med en god kvällsfika bestående av några mackor och en stor kopp kanel-te . Men nu är det sovdags!

 

Ska gå och göra mig klar för sängen och sedan stänga mina gröna.

Sov gott!

Av Malin Nyström - 28 februari 2012 18:46

Denna tisdag avslutar jag med lite Me-time. Så nu ska jag in i duschen och skrubba, tvåla, återfukta med massa väldoftande och välgörande produkter. Självklart blir det även lite ansiktsbehandling och hårinpakning på det! Sedan blir det att krypa ner i mina underbara myskläder, titta på Top model Sverige och äta lite nyttigt snacks. En helt underbar avslutning på denna dag.

  

Personligen så tycker jag att alla borde unna sig lite me-time då och då! Gör något gott men självklart nyttigt som du kan smaska på, drick massor av nyttigt te, ta fram dina favorit skönhetsprodukter och skäm bort dig själv. Me-time! ♥

Av Malin Nyström - 28 februari 2012 16:15

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards