norrlandsflamma

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Malin Nyström - 23 maj 2012 21:27




Denna helt underbart sockersöta dörrstopp skulle jag mer än gärna vilja ha några utav här hemma i lägenheten, de hade vekligen passat in perfekt! Dock så har jag absolut ingen aning om vart den finns att köpa.. Synd.



Har föresten skapat en ny ketegori, och den heter Wantie.. Finns så himla mycket fina saker i denna värld som jag vill ha, och jag tänkte dela med mig av detta till er. Så för att ni lite lättare ska kunna hitta alla dessa underbara saker så får de en egen liten plats i bloggen. Hoppas ni gillar min nya kategori!

Av Malin Nyström - 23 maj 2012 19:39

Hej på er! Har precis varit ute på en riktigt lång kvälls promenad i solen, och njutit massor av de helt underbara solstrålarna som lyckades hitta fram en liten stund tillslut. Superhärligt!

Men nu är jag sjukt hungrig, och måste få i mig någonting! Skulle nästan vilja ha min banan-choklad protein bar, men jag måste fundera lite på saken innan jag bestämmer mig helt, hade ju tänkt äta den imorgon kväll efter träningen. ..Fast jag tror jag skippar funderandet, äter den nu och myser ner mig framför tv:n. 

Bild från förra sommaren..

Av Malin Nyström - 23 maj 2012 13:14




Mer put

Om du tycker att profilen känns lite platt kan du testa höftplankan, som tränar både gluteus minimus och maimus. Ligg med ryggen platt mot marken, knänen böjs och armarna längst sidorna. Lyft upp höfterna så högt du kan, samtidigt som du spänner rumpmusklerna. Håll kvar och räkna till mellan 20 och 30. Sänk långsamt och upprepa 15 till 20 gånger.


Ett rejält lyft
Har bakdelen börjat hänga kan du prova det rumänska enbenta lyftet, som tränar problemområdet precis där hamstringsmusklerna fäster vid höfterna. Stå på ett ben, med ståbenet lättböjt. Spänn magen, luta dig framåt och försök nå ståbenets tår med händerna. Återgå och upprepa 12 gånger, byt sedan ben. Gör tre omångar per ben.


Lite slankare
Testa hopphukningen: stå me fötterna i axelbredd, knäna lätt böjda och armarna längst sidorna. Huka dig så att benen böjs till 90 graders vinkel, utan att låta knänen glida för långt över tårna och dra samtidigt upp armarna rakt framför dig så att de blir parallella med golvet. Hoppa rakt upp och landa med vikten på hälara. Jobba dig upp till 200 hopp åt gången.

Av Malin Nyström - 23 maj 2012 08:45

Godmorgon! Jag är nyvaken, trött och frusen, och jag har en lång dag framför mig, med massor av saker att göra. Det är helt okej, för jag har hellre mycket att göra än tvärtom! Men det är klart att den kalla morgonen och den sega tröttheten får mig att längta tillbaka till min underbart varma sköna säng. Men jag försöker som sagt få tillbaka den underbara dygnsrytmen jag hade för bara någon vecka sedan, så jag får inte ge efter!


Ska göra i ordning en ordentlig, god och nyttig frukost nu, så jag får lite näring i min kropp och kanske vaknar till liv mer ordentligt snart. Hade inte tackat nej till frukosten här ovan. Den såg riktigt god ut. Mums!


Av Malin Nyström - 23 maj 2012 02:00

Stänger ner nu, är faktsikt rätt trött och klockan börjar bli för mycket. Ska käka lite nattfika och sedan så ska jag sova. Men vi hörs imorgon när det är onsdag och då är det bland annat färgning av mitt hår som gäller! Allt jag egentligen har och säga är bara godnatt allihopa. ♥

Ovido - Quiz & Flashcards