norrlandsflamma

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Malin Nyström - 8 maj 2012 17:16



Eftersom både kokos och mörkchoklad är två favoriter i min lilla godis värld så gillar jag verkligen denna underbara kombo, eller nej förresten jag ångrar mig.. jag älskar den! Detta var verkligen någonting i min smak. Måste även få säga att personligen så tycker jag att kombon av choklad och kokos är riktigt lyckad. Dock så är ju kokos någonting man antigen hatar eller älskar, och jag älskar det som sagt.

Någon mer som provat denna nya smak kombo, om du har gjort det vad tycker du i sådana fall om den? ...Älskar eller hatar?

Av Malin Nyström - 8 maj 2012 13:25

För att få en drömmage likt Victoria's Secret-modellerna krävs en hel del blod svett och tårar. Men som tur är finns det några snabbknep för att få till en lite plattare mage!


    

• Rör på dig
Om du sitter i soffan en hel dag är det inte konstigt om magen blir plufsig. Se till att röra på dig! 30 minuter per dag rekomenderas.


• Bort med plufset
Vad får din mage att svälla upp eller bli gasig? Är det kryddig mat, mjölk, kolhydrater? Undvik det så mycket som möjligt då!


• Mer proteiner
Proteiner ger inte bara en mättande känsla, det ger dessutom bra inverkan på fettförbränningen. Bra proteiner är bland annat fisk, kött, kvarg och fågel.


• Frukt och grönt
Dina favoritfrukter och goda grönsaker är nyckeln till en platt mage. Dessutom är det riktigt gott.


• Skippa få måltider och stora stora portioner
Om du ska klämma i dig i en liten klänning till sommaren kanske det inte är det smartaste att äta ett stort mål mat om dagen med massor av kolhydrater. ..Ät istället små potioner men många gåner per dag, ungefär 5-6 små måltider per dag är det optimala. För då håller du igång ämnesomsättningen hela dagen och din kropp förbränner mer! Logiskt eller hur?


• Vatten
Detta kan du dricka mängder av utan att det syns ett enda litet spår på din mage. Det mättar, det är gott, det gör underverk för både kropp, hår och hy. Det kan nog inte bli så himla mycket bättre.

Av Malin Nyström - 8 maj 2012 12:00

Det är faktist riktigt fint väder ute idag, dock så blåser det lite men solen skiner och det töar förfullt. SÅ UT MED ER OCH NJUT! För äntligen börjar det kännas som lite vår här i Arvidsjaur. Det är vår överallt, på marken, i luften och i ansiktet. Blir så glad och fnissig. Älskar då man kan gå utanför dörren utan att få en köldchock och skrumpna ihop till en liten ärta. Nu kan man till och med gå utan jacka. Vårtecken? - oh ja! Hoppas bara det fortsätter i samma stil i några dagar så den riktiga vårvärmen kommer någon gång.



Hittills idag så har jag bara ätit en ordentlig plus nyttig frukost och tagit det lugnt framför tv'n. Har även varit ute på en lagomt lång powerwalk och då råkade jag även få syn på vårens första blommor, underbart! ..Nu ska jag däremot äta en smarrig lunch. Hoppas ni får en lika underbar vårlunch som jag kommer ha. Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards