norrlandsflamma

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Malin Nyström - 11 maj 2012 22:45


Så var det kväll igen. Ligger i min mor och fars husbils säng, myser i C's underbart gosiga Ziperall och mina söta tofflor. Innan jag for hit för att tillbringa hela natten här, så köpte jag med mig en liten godispåse trots att det "bara" är fredag! Tänkte ha en liten myskväll för mig själv och mumsa på lite godis och titta på Transformers. Lovely night!


Sleep tight!

Av Malin Nyström - 11 maj 2012 18:22

Har för länge sedan börjat ladda inför kvällens gympass med massa härlig musik och motivationsbilder dock kanske lite för länge. Så nu ska jag ladda ännu mer genom att snabbt göra mig i ordning för gymmet och skynda mig dit. Ha en fortsatt trevlig kväll! 


Av Malin Nyström - 11 maj 2012 18:02


Ögonskugga till blåa ögon

- Blåa ögon framhävs bäst med kontrastfärger i varma toner. Såsom orange, rosa, rött och rostfärgat. Skapa en snygg kontrast till dina ljusa drag genom att lägga en svart eyeliner längs med ögonfransraden.


Ögonskugga till bruna ögon

- Har du bruna ögon framhäver du din ögonfärg med skuggor i kalla toner. Blått, kalla lila toner och grönt sitter snyggt på dig! Har du en skugga i en varm ton som du gillar kan du hjälpa den på traven genom att applicera en ljust skimrande ögonskugga över, så får skuggan en något kallare effekt.


Ögonskugga till gröna och melerade ögon

- Grattis, du kan välja och vraka bland färgerna. Grönt passar nämligen med de flesta nyanserna. Mest effekt får du om du använder dig av en lila ögonskugga, men du passar också bra i blått, rost, gult, rosa.. Ja, det mesta helt enkelt!

Av Malin Nyström - 11 maj 2012 14:45

Älskar verkligen gratis appen Relax & sleep. Den är nästan som en meditationsapp. Man blir snabbt avslappnad och nästan lite sömnig  på ett otroligt behagligt sätt. Riktigt goa ljud måste jag få säga. Igår då jag testade denna app för första gången så somnade jag liksom inte på ett stressigt -kasta-mig-i-sängen-godnatt-sätt utan gick verkligen ner i varv. Prova!



Tänk vad härligt det hade varit att bara stänga ögonen och sätta på sig ett par hörlurar, och bara dröma sig bort till sin egen värld med ljudet av mjuka vågor på en strand, ljuvligt fågelkvitter, regnet som faller ner mot backen eller kanske elden som smattrar efter en riktigt lång och jobbig arbetsdag eller då du ska sova.


Den få helt klart 5 av 5 stjänor av mig. Är extremt nöjd!

Av Malin Nyström - 11 maj 2012 10:00


Började dagen i valig ordning men en härlig morgonpromenix i solen. Mycket roligare att vara ute och gå nu när det är soligt ute, isen och mycket av har smält! Så underbar bra start på dagen. Morgonrpomenader är verkligen bästa starten på dagen. Man blir så himla mycket piggare och som jag har sagt tidigare så är det dessutom riktigt effektivt för fettörbränningen.

Vid promenader inna frukost tar kroppen energi från sina fettdepåer. Detta beror på att blodsokret och inslulinnivin är låg och det gör att fetet lättare frigörs från fettcellerna. Eftersom du inte ätit något har kroppen inget annat bränsle än fett att tillgå.


..Nu ska jag bara ta det lugnt ett litet tag, få i mig ordentligt med mat och sedan göra mig i ordning för resten av denna fredag.

Ovido - Quiz & Flashcards