norrlandsflamma

Alla inlägg under april 2012

Av Malin Nyström - 28 april 2012 07:30


Hur mår ni idag? Med mig är det i alla fall toppen. Vaknade precis, och ska snart gå upp och göra mig lite te och mackor till frukost. ..Idag är det en lång dag som väntar med massa roliga saker att göra. Ska som sagt till Piteå idag för att shoppa och göra massa annat skoj. Det ska bli otroligt kul! Men innan dess hade jag ju tänkt hinna äta lite frukost och fixa mig. Så nu måste jag skynda mig.


Har fixat några tidsinstälda inlägg, så bloggen kommer att uppdateras även fast jag är borta nästan hela denna dag. Ses sen ikväll!

Av Malin Nyström - 27 april 2012 23:31

Så var det kväll igen, och det börjar verkligen bli dags för mig att sova. Hela denna kväll har jag varit duktig och packat upp ur lådor och försökt fixa lite i lägenheten. Dock så tar tar verkligen en himla lång tid att flytta, små jobbigt är det också. Men det är ändå roligt på något sätt! ..Jag köpte även en liten godispåse ikväll trots att det inte riktigt är lördag ännu! Men jag kännde för att mumsa på någonting gott medans jag packade upp alla saker.

  

Imorgon åker jag till Piteå för att shoppa lite och kika i massa affärer, ska bli riktigt roligt och otroligt skönt att få tänka på någonting annat än flytten hela tiden. Så för att jag ska orka upp imorgon så måste jag verkligen försöka göra mig klar för att sova nu.


God natt och sov gott!


Av Malin Nyström - 27 april 2012 13:45


- we're not living in america.


imfancy.blogg.se

Av Malin Nyström - 27 april 2012 09:06


Godmorgon!


Hur mår ni? Med mig är det i alla fall toppen. Vaknade för en liten stund sedan, njuter av en kopp morgonte och har precis spenderat min sista natt någonsin i denna lägenhet. Så himla härligt! Men från det ena till det andra så ska snart gå upp och göra mig någonting gott till frukost. Vet dock inte riktigt vad, ekar nästan i kylsåp och skafferi då man öppnar dem, men nog ska jag lyckas få ihop någonting gott och nyttigt ändå!



..Idag ska jag bara ta det lugnt nu på förmidda'n och lite senare idag blir det att börja fixa och dona i nya lägenheten, handla mat och självklart så kommer jag även ut och gå en sväng någon gång under dagen.



- Vad ska ni göra idag? ♥














Av Malin Nyström - 26 april 2012 16:30

Hade skrivit en lång och jätte bra text om vad jag har sysslat med hittills idag, men precis sekunden innan jag skulle klicka på "spara inlägget" knappen så bara dog hela datorn, och all text försvann. Så himla typiskt, blev till och med nästan lite tårögd. Tyvärr så orkar jag inte skriva om all text, för det var massor! Hoppas ni överlever.. 


Blir en  gammal bild p.g.a bildbrist..

Av Malin Nyström - 26 april 2012 09:24


Hello! Klockan tickar på och jag har legat i sängen med te och läst tidningen Chic i någon timme, riktigt mysig stat på denna torsdagmorgon. Dock så kan jag inte ligga här i många minuter till, håller nästan på att hungra ihjäl, har inte hunnit ätit fruksot ännu.. Så nu ska jag göra iordning en smarrig frukost, och sedan måste jag börja göra mig klar inför dagens händelser. Hörs lite senare!


Av Malin Nyström - 25 april 2012 18:45

Vädret är helt gudomligt underbart just nu, äntligen börjar det kännas som lite vår igen. Skönt! Så nu ska jag självklart ta mig en härlig solig kvällspromenad, och sedan blir det att bege sig till solariumet för att få lite färg på kroppen.  


Hoppas ni alla får ha en fin onsdagkväll!

Av Malin Nyström - 25 april 2012 10:21

Frukost är det viktigaste målet på hela dagen. Med frukosten bryts nattens fasta, jämför med engelskans "breakfast"! Kroppen har varit utan mat under natten och när vi vaknar är det viktigt att fylla på med ny energi. Inte nog med att den kickar igång förbränningen ordentligt så ger den dig energi och ett mer balanserat blodsocker genom hela dagen om du börjar den på ett ordentligt vis.



Frukost gör dig smal!
Av flera enkla anledningar.
1. Din ämnesomsättning blir högre om du startar dagen med en ordentlig måltid.

2. Du löper mindre risk att bli sötsugen framåt förmiddagen.
3. Du hinner inte bli så pass hungrig innan du äter, så du kommer inte slänga i dig mer mat än vad du egentligen behöver.


Vanliga ursäkter till att skippa frukosten

"Ingen tid?"
Hur lång tid tar det att äta en tallrik flingor? Gör smoothie och drick den på väg till jobbet. Gör din frukost kvällen innan.

"Inte hungrig?"
Det är mycket av en vanesak. Är kroppen van vid att inte äta på morgonen kommer du inte att känna dig hungrig. För att komma igång. Ät sista måltiden innan klockan 19 så kommer du vara hungrig nästa morgon!

Du "tycker inte om att äta frukost?
Det är i ditt bästa intresse att äta frukost. Ta steget. Göra det rätta. Ät frukost.



Om du inte redan äter frukost så tycker jag att du skippa ursäkterna och börja äta frukost, som sagt så är det dagens viktigaste måltid! Glöm inte det.

Ovido - Quiz & Flashcards