norrlandsflamma

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Malin Nyström - 13 april 2012 22:00

Köpte mig en Cosmo tidigare idag, tidning alltså. En av mina favorittidningar. Köpte även en LOKA jordgubb lakris. Så resten av denna fredagkväll ska jag inte göra annat än att ta det lugnt, läsa tidning och dricka loka. Like! Kan inte bli så mycket bättre just nu.

      

Förresten, har ni smakat de tre nya loka smakerna ännu? Jordgubb & laktris, Päron & pitanga och Banan & kiwano. Har smakat alla tre, och min nya favorit bland lokas alla olika smaker är helt klart Banan & kiwano. Mycket fräsch smak. Den smakar verkligen banan. Jag verkligen älskar allting som smakar banan, så den var absolut någoting för mig! Vilken av alla lokas smaker är eran favorit?

 

Ha en underbar kväll! ♥

Av Malin Nyström - 13 april 2012 15:45

Den populära Amerikanska komedi serien New girl med Zoey Deschanel i huvudrollen kommer att visas i tv4 klockan 21.30 ikväll och jag ser verkligen fram emot detta. Kan ni tänka er att premiäravsnittet av komediserien New Girl hade 10,1 miljoner tittare och har nu ökat till över 13 miljoner följare! Inte illa, så personligen ska jag  ge serien en liten chans och sitta klistrad framför tv'n ikväll.


Serien handlar om Jess som bestämmer sig för att överraska sin pojkvän men det är bättre sagt hon som blir överraskad när hon upptäcker att han är otrogen. Nu måste hon hitta någonstans att bo och svarar på en annons där tre killar har ett rum att hyra ut. Killarna är till en början lite motvilliga att dela sin lägenhet med en tjej, men Jess lyckas övertyga dem om att hon är den perfekta hyresgästen.


Av Malin Nyström - 13 april 2012 13:54

Det är inte alla dagar man känner sig fräsch som en nyponros. Faktum är att de flesta känner sig trötta och orkeslösa ibland. Men med några enkla makeup-knep kan du fuska dig till en lite piggare look. Så här gör du:

 

Ge huden lyster
En lysande och jämn hy är det viktigaste för att se piggare ut. Börja med att dölja mörka ringar under ögonen med en concealer och applicera sedan en foundation jämnt över ansiktet. Använd sparsamt med puder.

 

Färga brynen
Ett par markerade ögonbryn gör mycket för att lyfta dina ögon och få dig att se fräschare ut. Har du inte naturligt markerade bryn kan du med fördel färga dem hemma eller helt enkelt fylla i den med en ögonbrynspenna eller ögonskugga.


Få en piggare blick
Lägg en ljus ögonskugga med lite skimmer i ögonvrån och på brynbenet. Rama sedan in ögat med en eyeliner och lägg en brun eller grå skugga längs globlinjen, som du sedan suddar ut uppåt och utåt.


Fixa förföriska fransar
Vill du slå på stort är ett par lösögonfransar ett oslagbart sätt att se pigg och fräsch ut. Men att böja upp fransarna och sedan måla ett par lager förlängande mascara funkar bra det också!


Fuska fram brännan
Nu efter en lång vinter känner sig de flesta bleka och glåmiga. Fejka en solkysst look med en lätt bronzer som du borstar över ansiktet.


Rosa dina kinder
Rouge på kinderna ger också ett piggare intryck och får dig att se ut som om du just kommit in från kylan. Svep rouget över kindknotorna och borsta uppåt mot örats topp.


Låt läpparna gnistra
Mot de mer dramatiska ögonen passar det med mer naturella läppar. Välj hellre ett läppglans i en ljus nyans än ett knallrött läppstift.


Källa: http://www.improveme.se/

Av Malin Nyström - 13 april 2012 10:00

God morgon på er!


Hade svårt att komma upp klockan halv 9 i morse så snoozade till nästan ända till klockan 10. Ugh! Nu ska jag iallafall fixa i orning en ordentig frukost och sedan drar jag på mig dubbla träningsbyxor, tänke ge mig ut på en power walk innan det är dags för lunch. Perfekt sätt att starta dagen på! Energi. ..Visst jag hade tänkt fara på gymmet och köra ett motionspass idag, men eftersom det är så himla härligt väder idag så kännde jag inte för att power walka innomhus när jag kan göra det ute, och samtidigt få massa friskluft och njuta av solen.. ..Nu börjar det äntligen bli lite vår igen! I love it. ♥

Vårinspiration..

Av Malin Nyström - 13 april 2012 00:30

Oj oj, vad gör jag uppe så här sent egentligen? Jag har ju lovat mig själv att försöka stiga upp någorlunda tidigt imorgon och bege mig iväg till gymmet för ett härligt motionspass!


Men i alla fall så har jag haft en lugn och mysig kväll, som vanligt. Har ätit upp alla mina underbart goda hallon, så nu måste jag köpa nya. Har även kollat på massa bra tv-program i flera timmar. Men nu är det helt klart sovdags! ..Ska gå och göra mig klar för sängen nu.


Sov gott! ♥

Ovido - Quiz & Flashcards