norrlandsflamma

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Malin Nyström - 15 april 2012 22:56


Godnatt! Stänger ner nu, är faktsikt rätt trött och klockan börjar bli mycket. Ska käka lite kvällsfika och sedan så ska jag sova. Men vi hörs imorgon när det är måndag och då är det bland annat ett Bodypump pass som gäller! Men allt jag egentligen har och säga är bara godnatt allihopa, sov gott.

 

Längtar tills imorgon kväll, för då får jag sova brevid mitt hjärta.. ♥

Av Malin Nyström - 15 april 2012 22:30


Mat

Ni som följer min blogg vet ju vid det här laget att jag älskar mat, det finns så himla mycket olika sorters maträtter. Tyvärr hinner man inte prova allt innan ens domedag är inne! Fast kan ju säga att det även finns mat som INTE går ner i min strupe.. Det är viktigt med mat och näring, underskatta aldrig det!


Mintgrönt

Mintgrönt är inte bara en av mina favorit it-färgerna för våren, det är även en av de bästa nyanserna för att få den kommande solbränna att se sådär extra krispig ut.


Vita skjortan 

Förvisso inget nytt men ack så snyggt och ack så rätt. Glöm vad insnitt och figursytt heter. Shoppa helst på herravdelningen eller fingra i pojkvännens garderob för att få den rätta looken.



  

Frankenstein paltån - Creepers

Vad tycker ni om dessa skor?  Personligen så tycker jag att dem kan vara ganska coola faktiskt, men aldrig att jag skulle kunna sätta på mig dem. Till en vit t-shirt och ett par slitna jeansshorts skulle dem nog kunna vara snygga till, tror jag. De känns väldigt svår matchade, och de drar för mycket uppmärksamhet till sig, enligt mig..

Av Malin Nyström - 15 april 2012 17:15

Mandlar och andra nötter (med skalet kvar)

Egenskaper: Hjälper kroppen att bygga muskler och stoppar sötsuget.

Motverkar bland annat: Hjärtproblem, rynkor, cancer och högt blodtryck.


Bönor

Egenskaper: Reglerar matsmältningen, hjälper kroppen att bygga muskler och även att bränna fett.

Motverkar bland annat: Högt blodtryck och hjärtsjukdomar.


Spenat och gröna blad

Egenskaper: Neutraliserar fria radikaler, molekyler som accelererar åldringsprocessen.

Motverkar bland annat: Cancer, stroke och hjärtproblem.


Mejeriprodukter (med lågt fettinnehåll)

Egenskaper: Bygger starka ben och speedar på viktnedgången.

Motverkar bland annat: Högt blodtryck och cancer.


Havregrynsgröt (osötad)

Egenskaper: Boostar din energi, reducerar kolesterol och håller blodsockernivån.

Motverkar bland annat: Hjärtsjukdomar och diabetes.


Ägg

Egenskaper: Hjälper kroppen bygga muskler och även bränna fett.

Motverkar bland annat: Fetma.


Kalkon

Egenskaper: Stärker immunförsvaret och hjälper kroppen bygga muskler.

Motverkar bland annat: Fetma.


Jordnötssmör

Egenskaper: Hjälper kroppen bränna fett samt bygga muskler.

Motverkar bland annat: Rynkor och fetma.


Olivolja

Egenskaper: Sänker kolesterolhalten och boostar immunförsvaret.

Motverkar bland annat: Cancer, hjärtsjukdomar och högt blodtryck.


Fullkornsbröd, flingor och andra fullkornsprodukter

Egenskaper: Hindrar kroppen från att lagra fett.

Motverkar bland annat: Cancer, hjärtsjukdomar och högt blodtryck.


Proteinpulver

Egenskaper: Hjälper kroppen att bygga muskler och bränna fett.

Motverkar: Fetma.


Bär

Egenskaper: Skyddar hjärtat, stärker seendet, förbättrar balansen samt kordination och har även viss förbättrande effekt på korttidsminnet.

Motverkar: Fetma, cancer och hjärtsjukdomar.


Där ser man vilken powermat detta är för hälsan. Jordnötssmör..

Av Malin Nyström - 15 april 2012 16:00

Nu har jag kört en timmas träning med Emelie, styrketräning + powerwalk. Jag är nöjd! Körde dock inte på allt för hårt idag eftersom jag har ett Bodypump pass imorgon. ..Men i alla fall så måste jag skynda mig hem till lägenheten nu så jag kan lämna tillbaka katten Mulle som jag har tagit hand om medans matte har varit borta. Hörs senare! 

 

Av Malin Nyström - 15 april 2012 10:30

Godmorgon! Då var jag till slut vaken och pigg! ..okej, det var väl en liten överdrift. Men efter frukost och en stor kopp med grönt te så är jag garanterat på G igen.

Just nu glider jag omkring i min pyjamas här hemma och ska som sagt strax göra mig något att äta, böjar bli riktigt hungrig nu. Men i alla fall idag måste jag städa och diska. Tråkigt, men måste göras. Lite senare idag blir det att köra ett härligt pass på gymmet tillsammans med Emelie. Ska bli riktigt skönt att röra på kroppen idag, kan knappt vänta tills jag ska dit idag, är super peppad på att träna just nu. Lovley! Skulle kunna fara dit nu direkt. Men jag måste vänta lite.. Så efter jag har ätit startar jag en disk och sedan beger jag mig ut på en promenad. Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards