norrlandsflamma

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Malin Nyström - 20 april 2012 18:15

Snygga bilder med tränade kroppar är något som ofta ökar min träningsmotivation. Tycker det är häftigt att se vilka möjligheter det faktiskt finns att forma sin kropp. Ens livsstil påverkar så mycket, både utsseede och ens hälsa. Och det enda som behövs är egentligen kunskap, vilja och disciplin. Ingenting är omöjligt! Så därför ska jag bege mig till gymmet nu för att köra ett lågintensivt tränings pass med mycket konditions träning, blir bara det idag eftersom jag hade Body pump igår, vill ju inte bryta ner mina muskler.


Av Malin Nyström - 20 april 2012 14:15


Tänkte dela med mig av ett smarrigt recept på en chockladmousse som man kan unna sig trots att man detoxar. Perfekt när man vill äta något gott men samtidigt nyttigt. Receptet är alldeles för enkelt, alldeles för gott & alldeles för  nyttigt! Det kan inte bli bättre.


Chockladmousse
♥ 2 bananer

♥ 1/2 dl sojamjölk eller vatten
♥ 2-4 msk kakao
♥ 1 mogen avocado

♥ Valfria bär


Gör så här: Skala bananerna och lägg dem i frysen i cirka 2 timmar. Mixa bananerna tillsammans med avocadon. Tillsätt ungefär 1/2 dl sojamjölk eller vatten så att du kan mixa alltsammans. Tillsätt kakao och mixa tills du får en jämn smet. Portionera upp moussen i två glas, garnera med bär och servera!


Detta blir 2 portioner.

Av Malin Nyström - 20 april 2012 10:45

Hej på er! I dag har jag startat dagen på bästa vis med en god frukost och en skön morgonpromenad, nu när solen är uppe tidigt och det är ljusare ute blir man faktiskt mycket piggare på mornarna speciellt då man börja dagen med en liten promenad. Underbart! ..Har inte några speciella planer för denna dag, blir att ta dagen som den kommer. Ha en toppendag!

Ovido - Quiz & Flashcards