norrlandsflamma

Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin Nyström - 19 augusti 2012 21:50


- Vad är dina återkommande ursäkter för att inte träna?

Jag tycker att du ska sparka bort ALLA dina ursäkter och tankar om att du "inte kan". Klart du kan, du är så mycket starkare och klarar av mer än vad du tror.

Bara för att du inte ser resultat efter en dag, eller till och med en vecka, ge inte upp! Du kanske inte ser dina förändringar direkt, men för varje dag som du fattar bra val tar du dig i rätt riktning mot resultat du aldrig kunnat drömma om! Det är tufft. Men du kommer aldrig veta vad du kan uppnå om du slutar innan du kommit dit. Just do it.

Av Malin Nyström - 19 augusti 2012 19:13

Sitter och dricker en stor kopp med grönt te och tänkte snart bege mig ut på en powerwalk! Egentligen tänkte jag inte göra det ännu en gång denna dag men det är himlans skönt och svalt ute, så varför inte?

Det man bör tänka på när man powerwalkar är:
1. Att hålla en god kroppshållning, sträck upp överkroppen, dra axlarna bakåt och sänk dem och slappna av i nacke och axlar.

2.
För att på ett så bra sätt få en hög fart och få med sig energin framåt, måste man hjälpa till med att arbeta med armarna. Armarbetet sker i axelleden och bålen bör vara så stilla som möjligt. Armarna ska pendla fram och bak i en lätt pendlande rörelse. Ju hårdare man arbetar med armarna desto lättare är det att komma upp i högre fart utan att behöva bli allt för trött i benen.

3. När man tar steget ska hälen markerat sättas i marken först. Tårna ska nästan peka rakt upp mot himlen så att vadmuskeln och hälsenan blir helt utsträckt. Knäleden bör vara helt sträckt när man sätter i hälen i marken tills man är i stödfasen, det vill säga när foten är rakt under kroppen.


4. När man har kommit så långt är det dags att öka farten, nu arbetar man upp farten med hjälp av armföringen, frånskjutet och frekvensen i steget. Här känner man även att för att det ska bli en mjuk gång och lätt att komma upp i fart så får man ta lite längre steg och här kommer automatisk ett höftarbete igång som man kommer att känna när man ökar farten.

5. Det som är viktigt är att få hjärtat att arbeta, det handlar inte om att göra det så jobbigt som möjligt utan att ligga på så perfekt puls som möjligt beroende på vad man tränar. Det är pulsen som avgör vad man tränar och hur hög förbränning man har.

Längden på ett powerwalk-pass bör vara mellan 30 - 60 minuter. Beroende på hur bra kondition man har kan hastigheten variera. Ett bra riktmärke är att på 60 minuter gå 7-8 km.

Av Malin Nyström - 19 augusti 2012 14:21

Lykke angora sweater. Gina tricot 499 kr.


Mysig tröja med det lilla extra, perfekt nu till hösten! Denna tröja matchas lätt bra med jeans, mörka eller ljusa, det spelar ingen roll. Den passar till de flesta av höstens heta färger! Vinrött, skogsgrönt, svart.. Underbart fin!

Av Malin Nyström - 19 augusti 2012 12:24

Jag verkligen älskar känslan att vara ute och traska i naturen, med eller utan sällskap spelar ingen roll. Ibland är det skönt att gå och bara vara tyst, dagdrömma, lugna ner nerverna och bara vara. Gick hemifrån vid 11 och kom hem alldeles nyss, en härlig runda med andra ord.


Motivationsbild..

Av Malin Nyström - 19 augusti 2012 09:21

Söndag då, är lite små trött idag. Kunde tyvärr nästan inte somna igår, låg vaken hur länge som helst och hann snurra sjuhundra varv i sängen, och läsa sjuhundra modetidningar. Dessutom är vädret små tråkigt idag. Ingen sol, bara massa moln, tråkigt.

..Ska strax göra i ordning en god liten frukost innan jag drar ut på en PW i hopp om en bättre start på denna morgon än min natt. ..och frukost är helt klart den bästa måltiden på hela dagen, och äter man inte frukost får man sota för det senare. Så nu ska jag fixa min mat.

Hörs senare!

Av Malin Nyström - 19 augusti 2012 00:45

Har avrundat denna lördag med en mysig movie night, det blev att se den underbara filmen Sex and the city och äta lite himelskt goda saker till. Nästan en helt perfekt myskväll, bara C som saknades. Fast han är snart hemma igen, om några dagar.. Nu ska jag äta en nattmacka och sedan försöka sova.

Sov gott!

Av Malin Nyström - 18 augusti 2012 20:15

Efter dagens middag som för övrigt bestod av en underbart god tacosallad så valde jag att dra mig iväg på en riktigt härlig PowerWalk runda. Rundan fick sitt slut på 4.6 km, jag maxade galet och fick slut tiden på 29 minuter. Galet kul att få bra tid.

Ska strax duscha lite snabbt, och sedan ska jag krypa ner i C's goa tröja, mysa ner mig i soffan framför en bra tjejfilm eller kanske till och med två. ..har även köpt lite mörk mintchoklad och massa jordgubbar som jag ska smaska i mig lite utav ikväll. Myspys. 

Ovido - Quiz & Flashcards