norrlandsflamma

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Malin Nyström - 6 augusti 2012 23:10

Av Malin Nyström - 6 augusti 2012 13:15

Träna magen rätt

Många som vill ha en platt mage med rutor gör ofta felet att bara köra massa situps. Detta bidrar endast till att dina magmuskler blir större. Tränar man bara magmuskulaturen "ramlar den fram" eftersom att ryggens muskler inte orkar hålla upp den. För att få en platt mage med synliga muskler gäller det för det första att köra varierande övningar så att alla magmuskler aktiveras, sneda, raka, djupa och de yttre och dessutom lägga mycket fokus på att träna ryggens alla muskler.


Kombinera med förbränning
En annan viktig del är förbränningsträning. Annars kommer rutorna bara att gömma sig "under" fettet. Powerwalks och intervall träning är de bästa motionsformerna för förbränning av fett!


Ät rätt
Sedan är kosten självklart otroligt viktig. Äter man fel kommer inga resultat! Ät ofta och lite. Var tredje-var fjärde timme. Ät kolhydrater med lågt GI, omättat fett och mycket proten. Ät mycket grönsaker och skippa godis, snacks och kaloririka drycker.

Av Malin Nyström - 6 augusti 2012 12:19









..Plus lite annat smått och gott, orkade dock inte ta kort på allt.

Av Malin Nyström - 6 augusti 2012 06:30



Godmorgon! Jag hoppas att alla har sovit gott! Hehe, vissa av er sover säkert fortfarande men själv så är jag uppe ganska tidigt idag! Eller i alla fall tidigt för att vara jag. Och visst är det tokigt då man vaknar tidigt fast man kan sova? Idag vaknade jag runt klockan fem och kunde inte somna om.



Har ni tänkt på att rukväder faktiskt kan vara rätt mysigt på sitt egna lilla sätt. Extra mysigt blir det när man hör regnet smattra mot husvagnens tak. Ett underbart ljud som man lätt blir sövd av. Somade ovanligt tidigt igår på grund av detta mysiga ljud, så jag är ganska pigg ändå. Tur det.


Men nu ska jag sluta babbla massa och göra i ordning en god frukost istället. Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards