norrlandsflamma

Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Malin Nyström - 28 augusti 2012 19:30

Jag har nu varit ute på en supermysig och underbart härlig höstpromenad. Dock så var det mulet ute, men även vindstilla och uppehåll, bladen har börjat färgas i röd-gula nyanser nu och det var så himla fint ute även fast solen inte tittade fram. Så klaga kan jag absolut inte göra. Kort sagt, en mysig promenad.

Dagens runda blev på lite mer än en timma, skönt! 

Av Malin Nyström - 28 augusti 2012 12:45

Nu har det äntligen börjar röra sig mot hösttider, en årstid som jag verkligen älskar! Mysiga kläder, mysiga hemmakvällar, mys mys mys ..och åter mys. Men allvarligt talat, hösten är verkligen en underbart härlig årstid på många olika sätt. Jag är en sådan person som alltid får en sådan otrolig insperation och motivation under hösten..



Hösten för mig innefattar:

Nystart. Oavsett om det gäller jobb, skola eller träning.

Mysperiod. Mörkret har nu börjat falla ute, så det börjar vara dags att leta fram de varma filtarna, tända ljusen, dricka massa gott och nyttigt te, se massor av filmer och gå långa härliga promenader.

Luften. Höstluften är enligt mig alldeles underbar. Frisk, härlig, kall och klar! Lovely.

Fina färger. Orange, brunt gul, vinrött, beige..

Mysigt höstmode. Varma mössor, oversizade stickade tröjor, mysiga halsdukar, goa vantar och sköna uggs. Ja, jag kan fortsätta länge till. Är totalt förälskad i alla käder som har med hösten att göra.

Av Malin Nyström - 28 augusti 2012 08:00



Godmorgon! Idag lyckades jag vakna ovanligt tidigt för att vara mig, men självklart så är jag ganska så trött just nu. Så därför ska jag bara ta det lugnt nu på morgonen och göra en god frukost, titta på tv och bara mysa.

Om någon timma hade jag tänkt bege mig ut på en härlig och uppiggande promenad, hoppas bara att det inte börja regna innan dess.

Ovido - Quiz & Flashcards