norrlandsflamma

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Malin Nyström - 22 augusti 2012 23:45



Jag och C fick något spontanryck denna natt och började baka kladdkaka för ett tag sen, haha! Så nu väntar vi bara på att den ska bli klar i ugnen och svalna. Onyttigt.. men ibland får man synda och det ska bli riktigt gott mina vänner! Peace

Av Malin Nyström - 22 augusti 2012 19:15

En riktigt bra dag har jag haft, eller rättare sagt har. Började som sagt dagen med ett härligt morgonpass på gymmet, sedan massa mys med C och har även ätit underbart god mat. Men ska snart susa iväg till gymmet och träna igen, denna gång tillsammans med Emelie. Laddar för fullt inför dagens andra gympass, som kommer att bestå av lite styrketräning.


Motivations bild.

Av Malin Nyström - 22 augusti 2012 17:45



Ännu en dag har jag och C lyxat till de genom att tillaga och äta en riktigt god middag. Eller som sagt så var det mest C som var en duktig kock, fast jag hjälpte självklart till även denna gång. Idag blev det en frestande, läcker och nyttig broccoligratäng med ett frasigt osttäcke på och till det blev det en god laxbit. Det blev riktigt gott!

Av Malin Nyström - 22 augusti 2012 15:38


Halsband
Ur & penn, Tröja H&M,
Klocka Ncn-import,
Jeans Gina tricot, Skor Scorett.

Av Malin Nyström - 22 augusti 2012 12:30

Har just kommit hem och in genom dörren efter ett härligt motions-pass, det blev ungefär 5 kilometer på 32 minuter. Det går framåt, men jag ska bli ännu bättre! Nu är det dags för mig att fylla kroppen med näring och sedan tänker jag göra mig iordning för denna dag.




Dåliga träningsursäkter

Tidsbrist: Håller inte om du senare sätter dig framför tv:n på kvällen. Köp en trappmaskin och förbränn 600 kalorier på en långfilm eller 200 kalorier på en nyhetssändning.

Pinsamt: Strunta i vad andra tycker. Om det känns jobbigt att springa inför andra kan du alltid börja med att ta promenader i skogen och sedan trappa upp till joggning eller cykling.

Gymskräck: Föreställningen att alla andra är så vältränade på gymmet stämmer inte. Det finns alla sorter där och när du tränat ett tag slutar du att bry dig om de andra på gymmet. De bryr sig inte om dig.

Snuva:
Det är lätt att strunta i träningen för att du inbillar dig att du är sjuk. Men ofta är det bara en ursäkt för att slippa. Om du bara är snorig kan du ta en promenad och om du har ont i foten kan du kanske styrketräna.

Trist:
Stämmer inte. Det är roligt att träna, mycket roligare än att stanna hemma och titta på film. Träna tillsammans. Eller ladda mp3-spelaren med spännande ljudböcker som du bara får lyssna på under träningspasset.

Av Malin Nyström - 22 augusti 2012 08:49

Hoppas ni har sovit gott inatt. Det har i alla fall jag gjort! Sen är jag sjukt glad över att jag håller på att försöka få in en skön rutin på dagen. Ibland kan jag vara en riktig morgontröttis och nattuggla. Men under denna veckan så har jag tänkt börja stiga upp någon timma tidigare och lägga mig lite tidigare. Vill kunna utnyttja HELA dagen och att vakna pigg!



Gammal bild på mig.

Men iallafall nu ska jag mysa ner mig med en frukostbricka i tvsoffan och sedan ska jag börja ladda för ett härligt träningsass, fast de är någon timma bort. Så jag hinner nog göra annan innan också.

Ovido - Quiz & Flashcards