norrlandsflamma

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Malin Nyström - 18 mars 2012 19:45

Skrev tidigare idag att jag mest troligt skulle åka till mina farföräldrar idag, och så blev det. Så idag har jag bara tagit det lugnt och njutit av en underbart härlig dag ute i solen tillsammans med mina nära och kära. Lovley! ..Visst är det fantastiskt att få gå ut i strålande solsken och bara få sitta och ta emot den givmilda solen. Att dessutom ta med sig en liten matsäck höjer välbefinnandet en aning, eller hur?   

Nu tänker jag bara slappna av resten av kvällen och göra absolut ingenting! Förutom att mysa, äta kvällis och kolla på film. ..Och helt ärligt så blir det nog en ovanligt tidig kväll för min del, är helt slut i både kroppen och knoppen.

     

Av Malin Nyström - 18 mars 2012 08:45

Även denna morgon vaknade jag ganska tidigt, vaknade typ just innan åtta. Riktigt skönt, tog mig en härlig och uppiggande promenad nu på morgonen och nu käkar jag en  utsökt god frukost som vanligt. Love it! Ska strax ta och fixa iordning mig lite snabbt, tänkte mest troligt åka till mina farföräldrar idag för att njuta av en härlig dag ute i nauren.

 

Maxa fettförbränningen på morgonen!


Ett superenkelt sätt att starta igång din fettförbränning är såhär enkelt: starta dagen med ett glas kallt vatten. Enligt tyska forskare ökar det din ämnesomsättning med 30 procent den första timmen efteråt. En 30-procentig ökning motsvarar cirka 25 kalorier.


En snabb powerwalk eller ännu bättre, löprunda är verkligen det bästa sättet att starta morgonen på. Om du gör det på fastande mage är det toppen för fettförbränningen!


Efter din stund i friska luften är det rätt in för en kall dusch! Den kalla duschens effekt har faktiskt studerats i ett försök, där deltagarna sänktes ner i 18-gradigt vatten i upp till 90 minuter. Forskarna kom fram till att viloämnesomsättningen tredubblades under vistelsen i det kalla vattnet.


Frukosten är det viktigaste målet på dagen och får aldrig någonsin glömmas! En portion havregrynsgröt med lite linfrö och sötmandlar och massor av kanel på är en grym start på dagen. Kanel är ju fettförbrännande! En kopp svart kaffe till detta fortsätter att ge fettförbränningen en kick.

Ovido - Quiz & Flashcards