norrlandsflamma

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Malin Nyström - 5 mars 2012 21:12

Bodypumpen gick galant och jag känner mig riktigt mör i kroppen. Före pumpen tog jag mig 20 minuter på löpbandet för att få svettas lite extra. Jag har nu fyllt på med protein och BOOM! Så fick mina muskler bränsle för återhämtning.


Nu dusch och sedan mys med Christian som äntligen har kommit hem igen.
  

Av Malin Nyström - 5 mars 2012 18:30


 

"Styrketräning är optimal träning för att stärka kroppen,

bygga muskler, öka ämnesomsättningen, samt bränna fett!"

Av Malin Nyström - 5 mars 2012 12:45

 

Starta dagen med frukost

En rejäl frukost förebygger överätande senare under dagen. Det är också ett bra sätt att kickstarta ämnesomsättningen. Slarva därför inte med morgonmålet, för det är det viktigaste målet på hela dagen.


Se upp med flytande kalorier

Alkohol, läsk och kaffelatte är riktiga kaloribomber. Släck törsten med vatten eller te istället.


Sätt upp kroppsförebilder Inspireras!

Om du är en kvinna, leta då fram en bild på en kropp som är slank men ändå har kurvig och är kvinnlig, detta är mångas kroppsmål. Genom att titta på bilder på snygga kroppar blir du med all säkerhet motiverad, det finns INGET som hindrar dig från att få den kroppen. Du kan om du vill!


Planera dina mellanmål

Ofta är det sötsakerna vi stoppar i munnen mellan målen som är den stora boven. Ät på regelbundna tider så minimerar du risken att trilla i sockerfällan. Frukt är alltid ett bra alternativ till mellanmål, men du kan även välja ett grovt bröd med lätt pålägg eller naturell yoghurt.


Mycke grönt på tallriken

Ät enligt tallriksmodellen; grönsaker på halva tallriken, kött på en fjärdedel och potatis på en fjärdedel.

Av Malin Nyström - 5 mars 2012 08:57

 

God morgon! Har ni sovit gott inatt? ♥


Själv har jag sovit jättegott och länge, men trots det så är det ändå ovanligt tungt att stiga upp idag, vet ej varför. Men med tanke på att Christian kommer hem ikväll, så känns allting mycket lättare! ..Nu ska jag äta frukost och sedan bege mig ut på en promenad. Det är riktigt skönt att gå en liten sväng på morgonen, för då får jag i mig massa friskluft och vaknar till liv ordentligt.

Ovido - Quiz & Flashcards