norrlandsflamma

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Malin Nyström - 8 mars 2012 20:50

Har just kommit hem och in genom dörren efter ett härligt Bodypump-pass, var även ett tag sen jag solade sist så det blev en 15 minutare i solariumet också. ..Nu tänker jag bara slappna av resten av kvällen tillsammans med mitt hjärta och göra absolut ingenting! Förutom att mysa, äta gott men nyttigt såklart och kolla på film.    

Natti natti!

Av Malin Nyström - 8 mars 2012 16:30

  

Citronsaft innehåller vitaminer som vitamin B, riboflavin och mineraler som kalcium, fosfor, magnesium samt proteiner och kolhydrater. Citron serveras ofta i form av citronvatten. Citronvatten är en hälsosam dryck, speciellt när det dricks på morgonen. Daglig intag av citronvatten ger ett antal hälsofördelar som:


Bra för magen

Citron kan lindra många matsmältningsproblem som illamående och halsbränna när det blandas med hett vatten.  


Utmärkt för Hudvård

Citronen är C-vitamin rik och förbättrar din skönhet, den föryngrar huden inifrån och på så sätt får man en fin glöd i ansiktet. Daglig intag av citron vatten kan göra en enorm skillnad i utseendet för din hud. Den fungerar som en anti-aging och kan ta bort rynkor och pormaskar. 


Hjälp vid halsinfektioner 
Citronvatten är utmärkt att dricka vid halsinfektioner, halsont och halsfluss eftersom det har ett antibakteriellt egendom. För halsont, späd en halv citron med hälften vatten och gurgla ofta.


Bra för viktminskning

En av de stora hälsofördelarna med att dricka citronvatten är att det hjälper en att förlora vikt lite snabbare. Fettförbränningen ökar, man får igång aptiten och mättnadskänslan håller längre.  


Kontroll över högt blodtryck

Citronvatten kan göra underverk för personer med hjärtproblem, tack vare den höga halten av kalium i citronen. Kalium kontrollerar högt blodtryck, yrsel, illamående samt ger avkoppling för kropp och själ. Minskar även mental stress och depression.


Detox
Citronvatten bidrar till att spola ut bakterier och gifter ur kroppen och blodet.


Nu undrar säker många hur mycket man ska dricka. Gör såhär: Det är busenkelt! Blanda 2 dl vatten och saft ifrån en halv citron, klart! Om du vill så kan du självklart ta lite extra citronsaft om det faller dig i smaken, tänk dock på att alldeles för mycket citron kan ge dig karies.


Gör det till en vana att dricka ett glas med varmt citronvatten varje morgon så kommer du garanterat få märka av citronens hälsosamma fördelar.


Read more here!

Av Malin Nyström - 8 mars 2012 09:57

Hej på er!

Denna dag startade jag i vanlig ordning med att äta en liten frukost så min kropp skulle bli nöjd, och sedan tog jag en morgonpromenad tillsammans med mitt hjärta. Fast jag var mer eller mindre tvungen att lura med honom på promenaden. Haha! ..Efter promenaden har jag bara hunnit städat och fixat lite i lägenheten.

   

Nu sitter jag här med ett stort glas citronvatten och ska alldeles strax börja göra en super god lunch bestende av en nyttig omelett och till det blir det lite fräsch sallad och ännu mer citronvatten. Visste ni föresten att daglig konsumtion av citron vatten ger ett antal hälsofördelar? Tänkte dela med mig av dem lite senare idag. 


Idag väntar bara ett Bodypump-pass, vilket ska köras ikväll halv sju. Har ju haft två vilodagar nu så just nu sprakar det i hela kroppen av energi. Ska bli riktigt skönt att köra skiten ur sig - me like!



Ska även visa er vad jag fick hem i paketet från H&M, men det gör jag lite senare idag.


Ovido - Quiz & Flashcards