norrlandsflamma

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Malin Nyström - 13 mars 2012 19:45

     

Sitter jag i soffan och tittar på Halv åtta hos mig, fast det är reklam jus nu. Det är faktist ett riktigt mysigt program och jag älskar Helge Skoogs härliga komentarer och röst. Hans komentarer är alltid så klockrena och rösten är så himla härlig på något sätt, den låter bara så himla snäll och vänlig. Haha! Tycker ni jag är hel knasig nu, eller håller ni med mig?


Men nog om det nu. Kommer i alla fall bara ta det lugnt resten av denna tisdagkväll, ska bland annat kika på Top model Sverige klockan åtta och sedan blir det nog lite me-time!

Av Malin Nyström - 13 mars 2012 19:15

Läste nyss att bensin- och dieselpriserna har slagit sitt sjunde prisrekord för i år. Nu får det vara nog! Bensin- och dieselpriset bara stiger och stiger här i Sverige, och det är världsmarknadspriset som det skylls på hela tiden. Sänk skatten på bränslet istället..


Hur länge ska de fortsätta med att höja bränslepriserna? Huvuddelen av totalkostnaden är ju trots allt skatter som betalas, inte höjningar från producenterna! För varje liter 95-oktanig bensin du tankar är drygt 56 procent, nämligen 8,76 kronor bensinskatt, miljöskatt och moms. Tankar du diesel för dagens riktpris på 15,24 kronor per liter kan det vara intressant att veta att knappt 51 procent är skatter. Alltså ska 7,71 kronor per liter täcka dieselskatt, miljöskatt och moms.
 

Bränslet är för dyrt för de vanliga Svenssons som behöver bilen i arbete och för dem som har långa sträckor att åka bara för att ta sig till närmaste mataffär eller till sitt jobb. Det finns många i vårat avlånga land som är beroende av bilen bara för att kunna överleva. Och när det inte finns tillräckligt mycket med kollektivtrafik på vissa ställen så gör det saken ännu svårare för vissa, så de har inget annat altenativ och måste ta bilen dit dom ska. Men detta tycks inte miljöpartister och andra världsfrånvända personer ta in i sina medvetanden alls..


Jag tycker att bensinen och diseln är för dyr PUNKT SLUT.

Av Malin Nyström - 13 mars 2012 15:14

HaHa!    Hittade dessa underbara klipp för ett litet tag sedan, och redan efter jag kollat på det första klippet blev jag helt kär i dem. Kan lova er att jag har fått mig några goa skratt. Så om ni inte har kikat på dessa klipp någon gång tidigare eller om ni kanske bara har lite tråkigt så tycker jag absolut att ni ska ge dem en ärlig chans, för personligen så älskar jag dem!


Av Malin Nyström - 13 mars 2012 09:32

Inatt har jag sovit sååå himla skönt, helt ostört och jag vaknade till solsken i hela rummet. Äntligen är det fint väder igen, love it! Sedan jag vaknat har jag bara suttit här i min stora T-shirt och drömt mig bort till den riktiga våren och sommaren, åh vad jag längtar! 
 
Ska ta en powerwalk alldelles strax och förmodligen kommer jag få lite mer fräknar i ansiktet! Solen brukar ju faktiskt ta redan i Mars, kanske inte super mycket men jag brukar bli full i fräknar redan då. Wiie! Kanske blir gymmet senare idag också I guess, beach 2012 here I come!

  

Ovido - Quiz & Flashcards