norrlandsflamma

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Malin Nyström - 16 mars 2012 22:20

Är helt slut och kall efter kvällens ruggiga promenad, men det var ju som det som var promenadens syfte. Så nu ska jag fixa mig kvällsfika bestående av en stor kopp med värmande kanelte och två mumsiga skinkmackor. Sedan blir det att krypa ner i min underbart mysiga säng för att titta på en bra film och sedan sova.


 


-

Av Malin Nyström - 16 mars 2012 20:42

 

Håller jag på att göra mig redo för en ruggig och blåsig kvällspromenad. Om jag ska vara helt ärlig så är jag inte så super taggad på att bege mig ut i detta tråkiga väder. Men det råkar vara så att jag har massor av överskottsenergi som jag bara måste göra mig av med innan jag lägger mig i sängen för att sova. Så nu är det kläder efter väder som gäller! 

    

Av Malin Nyström - 16 mars 2012 17:46

    

 

Av Malin Nyström - 16 mars 2012 12:20

..man kan får grått hår av rökning!


Rökning biter sig verkligen fast i håret, och det är det inte alla som vet. Grått hår är fyra gånger vanligare hos rökarre än icke-rökare, för tidigt åldrande är en välkänd följd av rökning. Men som om det inte vore nog med att det är större risk att få grått hår, så blir även din hårkvalitet avsevärt sämre och förlorar sin naturliga glans. Med tiden minskar det kvinnliga könshormonet östrogen vilket på sikt kan leda till håravfall som annars män drabbas av. Grått hår, högre hårfäste och tunnare hjässhår är helt enkelt en del av det pris man kan får betala för att röka.. Inte så charmerande va?

 

Av Malin Nyström - 16 mars 2012 10:10

God morgon solstrålar! Har ätit en underbart god frukost för ett litet tag sedan och just nu sitter jag och dricker mitt morgonte samtidigt som jag bläddrar lite i SOLO mode.


Tyvärr så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om just nu, har skrivit lite text och sedan suddat bort allt flera gånger nu.. Kan bli så vissa dagar. Men mest troligt så kommer jag på någonting vettigt att skriva om lite senare idag. See you later! ♥  

Ovido - Quiz & Flashcards