norrlandsflamma

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Malin Nyström - 18 juni 2012 22:23



Kväll:
• Det tåls att upprepas, starka kryddor är under för din fettförbränning! Men vad du kanske inte vet är att du måste succesivt använda dig av starkare kryddor, annars vänjer sig din kropp vid det och effekten blir inte lika stark. Favoriterna är chili, senap, cayennepeppar, ingefära och pepparot.

• Mindre kolhydrater och mer protein är nyckeln när det kommer till kvällsmål. Din kropp kommer att sova i flera timmar och bränner inte lika mycket mat som när den är igång.


• Ett glas vin eller öl på kvällen kan låta mysigt men sanningen är att kroppen blir alldeles för upptagen med att förbränna alkoholen och detta varar i flera timmar efter att du druckit. Vilket leder till att fettet lättare sätter sig på magen när du äter.

• För den som vill ta fettförbränningen steget längre så kan man vrida ner värmen lite på kvällen. Ekonomiskt, miljövänligt och så förbränner du faktiskt fler kalorier när du småfryser än har det varmt och gott.

• Minst 7 timmars sömn är väldigt viktigt! Det är bevisat att sömnbrist hämmar din fettfröbränning, kan öka din aptit och särskilt efter söt och fet mat.


Källa: iForm

Av Malin Nyström - 18 juni 2012 21:44

God kväll! Jag har för ungefär en timma sedan äntligen kommit hem och in genom dörren efter en lång dag med några timmars jobb, massa fix och ett träningspass. Jag tycker att jag borde vara ganska trött nu, och det måste jag erkänna att jag verkligen är. Ska nog ta och lägga mig i sängen för att sova om ett litet tag. Känns dock väldigt ensamt ikväll, saknar C enormt mycket redan.. 

 

Av Malin Nyström - 18 juni 2012 15:30

Middag:
• Visste du att du relativt enkelt kan öka din fettförbränningen med 25% dagligen? Med små enkla rörelser, ersätta hiss med trappor, hoppa av tidigare på bussen, stå upp framför datorn, resa sig och hämta kaffe påverkar du enormt mycket din fettförbränning!

• Det bästa att äta under lunch är mycket proteiner som kyckling, fisk, leverpastej, tofu osv osv.

• Visst är det bra att ta med en frukt under lunchen men just under jobb/skola är det bättre med grönsaker. Lite broccoli, morotsstavar, paprika i en plastpåse är ett toppenalternativ!

• Att styrketräna på dagen, runt 16:00 är perfekt, du har som mest energi då och har även tid till att varva ner till kvällen. Så passa på!

Källa: iForm


Av Malin Nyström - 18 juni 2012 08:23


Morgon:
• Ett superenkelt sätt att starta igång din fettförbränning är såhär enkelt: starta dagen med ett glas kallt vatten. Enligt tyska forskare ökar det din ämnesomsättning med 30 procent den första timmen efteråt. En 30-procentig ökning motsvarar cirka 25 kalorier.

• En snabb powerwalk eller ännu bättre, löprunda är verkligen det bästa sättet att starta morgonen på. Om du gör det på fastande mage är det toppen för fettförbränningen!

• Efter din stund i friska luften är det rätt in för en kall dusch! Den kalla duschens effekt har faktiskt studerats i ett försök, där deltagarna sänktes ner i 18-gradigt vatten i upp till 90 minuter. Forskarna kom fram till att viloämnesomsättningen tredubblades under vistelsen i det kalla vattnet.

• Frukosten är det viktigaste målet på dagen och får aldrig någonsin glömmas! En portion havregrynsgröt med lite linfrö och sötmandlar och massor av kanel på är en grym start på dagen. Kanel är ju fettförbrännande! En kopp grönt te till detta fortsätter att ge fettförbränningen en kick.

Källa: iForm

Av Malin Nyström - 18 juni 2012 08:17


Har laddat upp med en finfin liten frukost inför den stundande dagen. Först ut väntar ett par timmars jobb på Cafe grace, i like! Sedan blir det lite sista mys och annat smått och gott med C innan han beger sig mot sitt jobb och blir borta i en hel vecka. Ännu senare blir det ett ordentligt träningspass på gymmet, var ett tag sen sist. ..Känns som att detta kan bli en bra dag, och en bra start på denna vecka.

Av Malin Nyström - 18 juni 2012 00:30


Så var det natt igen och nu måste jag krypa till kojs och försöka sova om jag ens ska ha en liten chans att ta mig upp imorgon.. Har en rolig men även spännande dag framför mig imorgon, ska börja på min nya praktikplats Cafe Grace då. Ska bli så himla roligt! Så humöret är på topp för min del. Men nu måste jag verkligen lägga ifån mig datorn och försöka sova.


Natti natti!

Ovido - Quiz & Flashcards