norrlandsflamma

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Malin Nyström - 10 juni 2012 22:45



Fyller som sagt år denna söndag så självklart tog jag tillfället i akt och bakade en mumsig liten tårta till mig själv ikväll. Blev att jag gjorde en väldigt enkel tårta, men som trots sin enkelhet blev strålande god. Ibland behövs det faktiskt inte mycket mer än två marängbottnar, lite grädde, choklad och frukt. Enkelt men helt klart gott!

Nu ska jag ta mig en ordentlig bit tårta, tända några mysiga ljus och mysa ner mig framför en bra film under min underbart gosiga rosa filt.

Hörs imorgon!

Av Malin Nyström - 10 juni 2012 20:46

 

Örhängen Cubus, Halsband Lindex, T-shirt Gina tricot,

Jeans Gina tricot, Ring Ur & penn, Sockar Dollar store

Av Malin Nyström - 10 juni 2012 16:15

Har sett massor av bloggar som har skrivit om denna underbart fina fläta. Flätan kallas waterfall braid Mycket fint tycker jag. Ska absolut lära mig göra den, super fin nu till sommaren ju!


Man börjar fläta precis som en inbakad fläta, men istället för att fläta in ena änden som du håller i låter du den falla ner och tar sedan upp nytt hår som vanligt.. Resultatet blir som på bilderna. Sedan kan man variera den på lite olika sätt..


Här är en liten tutorial till mig själv och er andra som vill lära er den!



Av Malin Nyström - 10 juni 2012 09:45

From now I'm twenty.


Yes folks, it truly is my birthday today! Malin is turning twenty years old now! As they say, the older - the better.. right? Okej, jag kanske inte är så himla gammal ännu, men tiden går så himla fort och då man minst anar det så är man där. ♥



Vaknade för ett litet tag sedan på ett extremt bra humör, även fast denna födelsedag kommer bli halv tråkig och lite ensam. Men jag har valt att skuta upp firandet någon dag så att älsklingen också kan vara med. Men jag ska ändå starta dagen på bästa möjliga sätt, alltså med en stor smarrig och nyttig frukost. Underbar morgon!

..Dagen i övrigt blir att ta som den kommer, har inga större planer. Fuderar dock på att baka en liten mumsig födelsedagstårta åt mig själv som jag kan smaska på senare ikväll, men jag ser ju hur det blir med det. Men gott hade det verkligen varit.

Ha en toppen Söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards