norrlandsflamma

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Malin Nyström - 17 juni 2012 17:45


Har du torrt och slitet hår? Prova då att göra din alldeleds egen super effektiva hårinpackning. Narturlig och utan några konstiga medel, som du blandar själv i ditt eget kök. Använd den 3-4 gånger i månaden, så kommer du få tillbaka ditt glans i håret.


Mixa för kort eller mellanlångt hår:

    • 1/2 avocado
    • 1/2 banan
    • 1-2 msk olivolja

Mixa ihop avocadon, bananen och olivoljan till en röra.
Applicera hårinpackningen jämt i håret och massera in den i en .
Sedan sätter du en plastpåse över håret och låter inpackningen värka i cirka 30 minuter.
Skölj ur noggrant med vatten. Tvätta sedan gärna håret med ett milt schampo så det inte ser ut som om att du sovit i ett oljebad under natten.

Olivolja kan även funka som glansdroppar för slitet hår om man tar pyttelite och gnuggar mot fingertopparna och sen drar man lite försiktigt genom topparna. Var dock försiktig, blir det för mycket kan det se flottigt ut.

Vad brukar ni använda för inpackningar?

Av Malin Nyström - 17 juni 2012 11:30

Hello sunshine's! Tog en lång härlig sovmorgon idag, kan säga att det verkligen behövdes. Så nu känner jag mig utvilad, pigg, peppad och redo för att ta vara på denna söndag.. och det tycker jag att ni också ska göra, eller har ni söndagsångest idag?



Min egen söndagsångest har avtagit avsevärt på sistone. Det är nästan så jag kan njuta av söndagar nuförtiden. Det ger väldigt mycket mer mening att inse att söndagen inte är någon onödig dag, man kan faktiskt utnyttja den till att göra något vettigt också.
 

Exempel på vad man kan göra...
- Bjuda över tjejkompisarna, ha knyt och ett mysigt maraton till allas favorit tv-serie.
- Kör ett hemma-spa med manikyr, pedikyr, ansiktsmask, raka ben, plocka bryn, osv osv.
- Ta en långpromenad med musik eller bra sällskap!
- Börja organisera saker du aldrig fixar annars. Rensa garderoben, städa lägenheten och sedan har du det rent och fräscht inför den nya veckan. Lovley..
- Bädda ner dig i sängen med filtar, kuddar, tända ljus, massor av jordgubbar och sätt på din favoritfilm.

Nu skall i alla fall jag göra mig en god lunch och börja njuta av denna regniga, men härliga söndagen. Ha en bra söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards