norrlandsflamma

Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Malin Nyström - 9 juni 2012 19:21

 

Info om filmen:

Facebook, Youtube, Twitter? Det gäller att uppdatera sin status, men också att hålla koll på sina vänner och även fiender. Vem dejtar vem och vem är singel? Möt Lola (Miley Cyrus), även kallad "Lol". Hon är i den åldern då plugget är som mest krävande, kärleken som mest smärtsam, mamma Anne (Demi Moore) som allra jobbigast och kompisarna det viktigaste i livet.


När Anne av "misstag" råkar läsa Lolas dagbok, får hon rena chocken. Hennes lilla dotter är inte så liten längre och hon har dessutom testat det mesta som Anne försökt skydda henne ifrån. Samtidigt har Anne fullt upp att anpassa sig till sitt nya liv som frånskild. För både Lola och Anne gäller det att göra sig fria och upptäcka vilka de är. Vägen dit kantas av många galet roliga situationer, men också tårar och kärlek.

Av Malin Nyström - 9 juni 2012 14:21


Denna dag har jag roat mig med diverse hemmasyslor. Har varit duktig och storstädat ordentligt i hela lägenheten. Dammråttorna började få övertaget i lägenheten, så det var verkligen väl behövligt. Det känns härligt att ha det rent och fräscht runt sig igen, nu blänker ytorna och det doftar underbart gott i lägenheten. Love it!

Av Malin Nyström - 9 juni 2012 09:15

Jag hoppas att alla har sovit gott! Vissa av er sover säkert fortfarande men själv så är jag uppe ganska tidigt idag! Eller i alla fall tidigt med tanke på när jag somnade igår.


Väckarklockan väckte mig vid 08:45, och då startade jag dagen väldigt lugnt med en stor kopp grönt rykande te och mys framför tv'n. Nu är det däremot dags för mig att bege mig på en uppiggande morgonpromenad och sedan blir det nog att städa lite i lägenheten.


Ha en bra dag! ♥

Ovido - Quiz & Flashcards