norrlandsflamma

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Så fixar du en finare rumpa

Av Malin Nyström - 23 maj 2012 13:14




Mer put

Om du tycker att profilen känns lite platt kan du testa höftplankan, som tränar både gluteus minimus och maimus. Ligg med ryggen platt mot marken, knänen böjs och armarna längst sidorna. Lyft upp höfterna så högt du kan, samtidigt som du spänner rumpmusklerna. Håll kvar och räkna till mellan 20 och 30. Sänk långsamt och upprepa 15 till 20 gånger.


Ett rejält lyft
Har bakdelen börjat hänga kan du prova det rumänska enbenta lyftet, som tränar problemområdet precis där hamstringsmusklerna fäster vid höfterna. Stå på ett ben, med ståbenet lättböjt. Spänn magen, luta dig framåt och försök nå ståbenets tår med händerna. Återgå och upprepa 12 gånger, byt sedan ben. Gör tre omångar per ben.


Lite slankare
Testa hopphukningen: stå me fötterna i axelbredd, knäna lätt böjda och armarna längst sidorna. Huka dig så att benen böjs till 90 graders vinkel, utan att låta knänen glida för långt över tårna och dra samtidigt upp armarna rakt framför dig så att de blir parallella med golvet. Hoppa rakt upp och landa med vikten på hälara. Jobba dig upp till 200 hopp åt gången.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nyström - 23 oktober 2012 09:16


Av Malin Nyström - 23 oktober 2012 08:07


    Ännu en dag blir jag hemma. Jag mår inte bra alls! Får helt änkelt vila upp mig och förhoppningsvis bli bättre snart.. Känner mig förövrigt ganska inspirationslös och det är inte lätt att få till någon text när man ligger orklös hemma och ...

Av Malin Nyström - 22 oktober 2012 19:05


Får nog be om ursäkt för den dåliga uppdateringen, men har haft fullt upp med att bara orka ta mig upp ur sängen idag. Är som sagt sjuk. Så jag har helt enkelt inte orkat att blogga dessa dagar när jag är sjuk! Har bara tagit det lugnt hela dagen och...

Av Malin Nyström - 22 oktober 2012 09:30


 Godmorgon, eller någonting! Fick bli en hemmadag för mig idag då jag lyckats dra på mig en ordenlig förkylning, och den tillåter mig verkligen inte att jobba idag. Feber, hosta och snuva går inte riktigt ihop med det jag sysslar med på jobbet..  ...

Av Malin Nyström - 19 oktober 2012 09:45

Några fler än jag som är riktigt taggad inför Halloween? I år planerar jag att kostym-kicka min egen röv från de tidigare årens utklädnader, även om de var rätt så gryma. Har en enligt mig själv en rätt så strålande kostym, som jag sådär blogg-aktigt...

Ovido - Quiz & Flashcards