norrlandsflamma

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Malin Nyström - 12 juli 2012 22:45


• Svalt sovrum med en temperatur mellan 13 och 16 grader. Inte svalare, för då fryser man och när det är varmare får kroppen svårt åter- hämta sig. När det är varmt, sov naken och ta ett tunnare täcke.

• Mörkt i sovrummet. Ljus som sipprar in sätter fart på hjärnan och försämrar sömnen.

• Ta en tupplur. Tuppluren är mycket effektivare än slutet av den normala nattsömnen.

• Slarva inte med sömnen. I det långa loppet ökar dålig sömn risken för att drabbas av diabetes och hjärt-kärl-sjukdomar.

 

Textkälla: Torbjörn Åkerstedt, sömnforskare. Bilkälla: Weheartit.com

Av Malin Nyström - 12 juli 2012 18:07



Gott, gott, gott. Älskar verkligen tacos, helt klart vardagslyx när den är som bäst!

Av Malin Nyström - 12 juli 2012 13:58




Jag har inte hunnit titta in här så himla mycket idag, har haft fullt upp och kommer att ha det ett litet tag till. Tidigare idag blev det att vara ute och njuta av solen tills den försvann totalt bakom molnen. Sedan blev det att städa lägenheten eftersom vi kommer ha inneboende här i helgen, kommer säkert bli roligt. ..Men nu ska jag fylla kroppen med lite bränsle och sedan fortsätta med den lilla sista städningen. Hörs!

Av Malin Nyström - 12 juli 2012 09:11

Godmorgon! Vet inte riktigt vad jag ska skriva just nu. Fett härlig morgon i alla fall! Vaknade och kände mig trött, men på jävligt bra humör! Så just nu sitter jag här med min lilla frukost och tänkte kicka igång dagen.


Ovido - Quiz & Flashcards