norrlandsflamma

Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Så blir du bra på bild..

Av Malin Nyström - 11 juli 2012 17:45


 

-Hitta några poser som passar just dig, som du känner dig säker i. Öva framför spegeln och lär dig dina bästa vinklar. Hitta ljuset. Du ska alltid stå med ansiktet mot ljuset när kortet tas. Då får du ljuset rakt i ansiktet och det ger inga skuggor.

- Se till att få en god natts sömn och ät bra mat innan dagen du ska fotograferas. Lita på mig, det kommer att synas om du inte ätit och sovit rätt!

- När man pratar om vinklar så börjar många direkt spänna sig och bli stela. Det behöver inte vara konstiga poser, bara var naturlig och avslappnad. T.ex har du kortare ben så ser de längre ut om du tar bilden lite underifrån. Har du långa ben, kan du ta bilden lite uppifrån.

- Ska du ta ett passfoto eller skolfoto? Ha inga trendiga kläder, accesoarer eller frisyr. Ha något tidlöst som du kan se tillbaka på om många år och inte behöva skämmas över.

- Gör en peeling dagen innan för att få fräschare hy och mer lyster i den. Men inte samma dag, du vill inte vara röd och nyskrubbad, eller hur?

- Självförtroendeboost! Tänk "Jag är snygg" hundra gånger om. Tänk sedan på dina bästa punkter, både in och utsida. Efter en sådan boost kommer du garanterat se bra ut!

 
 
claes-göran olofsson

claes-göran olofsson

11 juli 2012 18:09

vilken extremt häftig blogg du har, jag vill bara säga det att detta måste vara den bästa bloggen jag sett vad gäller flera aspekter, jag hoppas du förstår vilken underbar blogg du har....allt är så samspelt på bloggen...designen, inläggen mm....jag är riktigt imponerad.. sen har jag gillat din sida på facebook oxå, vore roligt om du ville gilla min sida på facbook https://www.facebook.com/pages/Classes-lilla-blogg/143702972315095

http://classeslillablogg.wordpress.com

Malin Nyström

11 juli 2012 22:04

Tack så mycket! Värmer i mitt lilla hjärta av dina fina ord, blir så glad. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nyström - 23 oktober 2012 09:16


Av Malin Nyström - 23 oktober 2012 08:07


    Ännu en dag blir jag hemma. Jag mår inte bra alls! Får helt änkelt vila upp mig och förhoppningsvis bli bättre snart.. Känner mig förövrigt ganska inspirationslös och det är inte lätt att få till någon text när man ligger orklös hemma och ...

Av Malin Nyström - 22 oktober 2012 19:05


Får nog be om ursäkt för den dåliga uppdateringen, men har haft fullt upp med att bara orka ta mig upp ur sängen idag. Är som sagt sjuk. Så jag har helt enkelt inte orkat att blogga dessa dagar när jag är sjuk! Har bara tagit det lugnt hela dagen och...

Av Malin Nyström - 22 oktober 2012 09:30


 Godmorgon, eller någonting! Fick bli en hemmadag för mig idag då jag lyckats dra på mig en ordenlig förkylning, och den tillåter mig verkligen inte att jobba idag. Feber, hosta och snuva går inte riktigt ihop med det jag sysslar med på jobbet..  ...

Av Malin Nyström - 19 oktober 2012 09:45

Några fler än jag som är riktigt taggad inför Halloween? I år planerar jag att kostym-kicka min egen röv från de tidigare årens utklädnader, även om de var rätt så gryma. Har en enligt mig själv en rätt så strålande kostym, som jag sådär blogg-aktigt...

Ovido - Quiz & Flashcards