norrlandsflamma

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Malin Nyström - 14 september 2012 21:04


 
Som ni kanske har sett så har jag fixat en lite mer "höstigare" design till bloggen. Det finns fortfranade lite små justeringar som ska fixas inom kort. Ska försöka att få till det innnan denna vecka är slut. Hoppas ni läsare gillar den lika mycket som jag gör.

Ni får gärna säga vad ni tycker!

Av Malin Nyström - 14 september 2012 16:00



Skirting the issue | Miss fancy pants | Stylenomics | Don't sweater it

 

Här är fyra fina lack från Essies höstkollektion som mer än gärna skulle få pryda mina naglar i höst. Men om jag skulle behöva välja mallan dessa fyra underbara lack så är nog den första "skirting the issue" min absoluta favorit! Vilken är eran favorit av Essies höstkollektion?

Av Malin Nyström - 14 september 2012 12:00




Träna. Träning har bevisats vara bra för hälsan och humöret. Vid träning frigörs endorfin i kroppen. Ett ämne som av många kallas för lycko-hormon. Endorfin ger oss en skön känsla, får oss att känna oss glada. Dessutom är endorfin faktiskt smärtstillande.

Drick te med citron! Citron innehåller en massa C-vitamin som hjälper kroppen att ta upp järn vilket gör oss pigga och stärker immunförsvaret. Te i sig innehåller en massa antioxidanter som bekämpar de fria skadliga radikalerna.

Mys. Kryp ner under den mysiga filten, tänd massa fina ljus, pyssla, baka en god kaka eller två, ta ett långt bad, film marton, drick massor av gott och nyttigt te, läs en spännande bok eller gå en långa härlig höst promenad i skogen. Lovely..

Käka lite rosenrot. Rosenrot är ett kosttillskott som är toppenbra för det mesta. Den gör oss piggare, gladare, verkar antidepressivt, ökar koncentrationen, ökar lusten, förbättrar stresshantering och kan till och med stärka sexlusten. Allt man behöver i höstmörkret!


Jag väljer iallafall att se det bästa i hösten, vad väljer du?

Av Malin Nyström - 14 september 2012 07:45

Godmorgon på er!

Finns det något skönare än att sträcka på sig och ligga och dra sig en stund då man vaknat? Jo, då, det gör det nog, men ni förstår vad jag menar, det är så himla skönt! Och visst är det tokigt då man vaknar tidigt fast man kan sova? Idag vaknade jag kl. 07, 10 super pigg.

Orkar tyvärr inte berätta
för er vad jag har haft för mig de senaste dagarna, för det skulle bli så jobbigt mycket text. Men en sak kan jag säga och det är att nu har jag och C äntligen flyttat till våran nya lägenhet, och himmel vad underbart fin den är. Älskar den! Ska självklart visa massa bilder på lägenheten inom kort. Tror faktiskt att ni också kommer att gilla den.

..men nog om det, nu ska jag göra iodning en god frukost och sedan ska jag ut och gå en liten runda. Hörs senare idag!

Ovido - Quiz & Flashcards