norrlandsflamma

Alla inlägg under februari 2012

Av Malin Nyström - 20 februari 2012 09:50

 

Denna måndag morgon har jag självklart börjat på det mest optimala sättet, alltså med en ordentlig och god frukost. Jag är heltklart en frukostmänniska ut i fingerspetsarna. Jag bara måste ha min frukost! Utan den är min morgon förstörd. Om jag inte har fått äta min frukost är risken väldigt stor att jag kan vara sur och tvär. "Det viktigaste målet om dagen är frukost" sägs det, och det kan jag intyga.

Håller jag på att göra lite typiska girl things, som att fixa -och fräscha till mig.

   

  

Av Malin Nyström - 19 februari 2012 20:02

                   

+ massa annat, orkade tyvärr inte ta kort på allt.  

Av Malin Nyström - 19 februari 2012 16:05

Just nu håller jag på att måla mina naglar i en  finfin pastellfärg och resultatet kommer bli jätte fint då jag väl är klar. Älskar att hålla mina naglar fina och frächa! Men tyvärr så tar det ta en sån himla lång tid att fixa sina naglar, och jag har inte riktigt tålamodet till det... Men då allt är helt klart så är det verkligen värt all tid.


Du kan själv hålla dina naglar och händer i fin form med lite jobb. Lägg även till ett lack i någon av vårens spännande pastellfärger - experimentera, variera och matcha din stil. Här är tre av mina favoriter från essie.

Mer för dina naglar och händer
 När du ger dina naglar färg.
Ta dig tid att grunda med både underlack och överlack. Då får du det snyggaste, mest hålbara resultatet.


 Vårda med nagel olja.
Toppen! En bra nagelolja tränger ner i nageln och gör den starkare, och kan bland annat förhindra att den delar sig.


 Glöm INTE handcrémen.
Den håller hela handen mjuk, smidig och fin.


 Upptäck nagelpoleraren.
Perfekt för dig som vill få blanka och fina naglar som ser naturligt vårdade ut utan lack.

Av Malin Nyström - 19 februari 2012 12:25

Nu har jag varit duktig och kört ett hårt träningspass, så nu tycker jag att min kropp förtjänar lite kärlek och omsorg. Så nu ska jag ha ett härligt hemmaspa med bland annat ansiktsmask, hårinpackning och ett varmt härligt bad. Lovely! ♥


Finns det föresten något mer underbart än att krypa ner i ett varmt bad och bara släppa alla "måsten" i vardagen, känna lugnet och hur alla muskler börjar slappna av? Jag tror inte det, och jag älskar det!


Tänkte även dela med mig av några underbara tips på hur du enkelt förvandlar ditt badrum till en ljuvlig oas - bara för dig.
x Tänd levande ljus.
x Torrborsta gärna huden med en skrubbhandske och ta en snabb dusch före badet - allt för att få bort döda hudceller.
x Fyll karet med vatten. Häll i en olja eller badsalt som mjukar upp kroppen.
x Lägg en ansiktsmask och gör en hårinpackning - behandlingarna blir mer effektiva med hjälp av ångorna från det varma badet.
x Kryp ner i vattnet, stäng av omvärlden och njut.
x Drick vatten under och efter badet så hjälper du kroppen med utrensning. 

Av Malin Nyström - 18 februari 2012 17:55

That's right - grillpremiär hemma hos mina föräldrar stod på dagens schema.


Det bjöds på grillad fläskytterfilé, ugnsstekta rotgrönsaker, majskolvar, en härlig sallad, vitlöks dipp och lättsaltade chips.  HaHa! Nu tänker ni säkert "Chips till middag, seriöst?". Udda, jag vet. Men det är himla gott med några chips till grillat, dock väldigt onyttigt. Så självklart blev det bara några få enstaka chips för min del, efter som jag inte vill äta massa onyttigheter hela tiden. Men jag kan lova er att dagens middag var fantastiskt god!

Av Malin Nyström - 18 februari 2012 12:59

Precis ätit och stretchat, efter ungefär en och en halv timmars träning. Powerwalk på cirka 20 minuter, följt av styrke övningar i en timma ungefär. Idag körde jag mage och rygg. Riktigt skönt! Jag är så extremt peppad och har så mycket energi idag, så jag tror faktist att jag ska köra ett träningspass ikväll också. Om det nu blir att köra ett pass till sen ikväll, så ska jag nog svarva benen och rumpan.


Till sommaren har jag planerat att jag ska ha skaffat lite mer muskler och snygga fasta former. Hade jag tänkt i alla fall! Nu får ni inte misstolka mig och tro att jag tycker jag är tjock, för det är jag verkligen INTE. Men vem vill inte ha en platt fin mage och en fast rund rumpa? Det vill i alla fall jag, så det är väl bara att fortsätta drömma och kämpa för att nå mitt mål!     

Träna rätt, äta rätt! 

Av Malin Nyström - 18 februari 2012 09:46

Godmorgon! ♥ Har vartit uppe ett tag nu och jag känner mig ganska pigg och allert. Så denna lördag börjar jag med att dra till gymmet för att köra ett härligt styrkepass. Är riktigt peppad idag faktiskt, har massa energi att göra mig av med!

 

Av Malin Nyström - 17 februari 2012 23:00

 

Örhängen Ur & Penn, halsband Lindex, tröja KappAhl, linne Gina tricot, armband vintage, ring Style by Tyra, jeans Cubus, skor Din sko.

Ovido - Quiz & Flashcards